<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<rss xmlns:atom="http://www.w3.org/2005/Atom" xmlns:content="http://purl.org/rss/1.0/modules/content/" xmlns:g-custom="http://base.google.com/cns/1.0" xmlns:media="http://search.yahoo.com/mrss/" version="2.0">
  <channel>
    <title>adlead</title>
    <link>https://www.adlead.dk</link>
    <description />
    <atom:link href="https://www.adlead.dk/feed/rss2" type="application/rss+xml" rel="self" />
    <item>
      <title>Find nye medier til dit Affiliate program</title>
      <link>https://www.adlead.dk/find-nye-medier-til-dit-affiliate-program</link>
      <description />
      <content:encoded>&lt;div data-rss-type="text"&gt;&#xD;
  &lt;h2&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      
          Når du annoncerer via Affiliates er det vigtig at holde øje med nye, potentielle medier, som du kan udvide dit affiliate program med. Det er der flere gode grunde til:
         &#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/h2&gt;&#xD;
&lt;/div&gt;&#xD;
&lt;div data-rss-type="text"&gt;&#xD;
  &lt;ul&gt;&#xD;
    &lt;li&gt;&#xD;
      &lt;span&gt;&#xD;
        &lt;span&gt;&#xD;
          
            Flere medier giver mere synlighed, mere omtale og potentielt mere trafik. Det betyder flere salg til dig og dermed en højere omsætning. 
           &#xD;
        &lt;/span&gt;&#xD;
      &lt;/span&gt;&#xD;
    &lt;/li&gt;&#xD;
    &lt;li&gt;&#xD;
      &lt;span&gt;&#xD;
        
           Når du er synlig på flere medier, virker din virksomhed større, og din troværdighed vil stige. Når folk har tiltro til din virksomhed, vil de være mere tilbøjelige til at købe af dig. 
          &#xD;
      &lt;/span&gt;&#xD;
    &lt;/li&gt;&#xD;
  &lt;/ul&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      &lt;br/&gt;&#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      
          Med andre ord: jo mere synlighed, jo mere troværdighed og potentielt flere salg til dig. 
         &#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      
          Du får her 5 metoder, som kan hjælpe dig godt i gang med at finde nye medier til dit Affiliate setup. 
         &#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      &lt;br/&gt;&#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;h4&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      
          Tjek konkurrenternes indgående links
         &#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/h4&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      
          Den første metode, vi vil anbefale at bruge, er at tjekke dine konkurrenters indgående links (backlink). Der kan nemlig være rigtig meget god og brugbar inspiration i at se, hvordan andre virksomheder med lignende produkter og/eller målgrupper har valgt at markedsføre sig.
         &#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      &lt;br/&gt;&#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;strong&gt;&#xD;
      
          Brug et SEO værktøj - AHREFS
         &#xD;
    &lt;/strong&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      &lt;span&gt;&#xD;
        
           Til at undersøge dine konkurrenters backlinks kan du fx anvende værktøjet
          &#xD;
      &lt;/span&gt;&#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
    &lt;a href="https://ahrefs.com/" target="_blank"&gt;&#xD;
      
          AHREFS
         &#xD;
    &lt;/a&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      
          . Det er et SEO værktøj, der kan fortælle, hvilke hjemmesider der linker til din - eller din konkurrents side.
          &#xD;
      &lt;br/&gt;&#xD;
      &lt;br/&gt;&#xD;
      
          AHREFS viser ikke direkte, hvilke sider der er Affiliates, men det kan du selv undersøge nærmere, når du har overblikket.
          &#xD;
      &lt;br/&gt;&#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      &lt;br/&gt;&#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;strong&gt;&#xD;
      
          Lad os tage et eksempel
         &#xD;
    &lt;/strong&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      &lt;br/&gt;&#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      
          Når du anvender AHREFS, skal du starte med at indtaste adressen på den hjemmeside, du vil undersøge. Herefter kigger du på “Backlinks”. Her vil du få en oversigt over alle konkrete websites, der omtaler din konkurrent med et link.
          &#xD;
      &lt;br/&gt;&#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
&lt;/div&gt;&#xD;
&lt;div&gt;&#xD;
  &lt;img src="https://irp.cdn-website.com/7adb7b80/dms3rep/multi/DR-Domain-rating-%282%29.png" alt="Et skærmbillede af en hjemmeside, der viser domænevurderingen og henvisende domæner"/&gt;&#xD;
&lt;/div&gt;&#xD;
&lt;div data-rss-type="text"&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      &lt;span&gt;&#xD;
        
           I vores eksempel kan man bl.a. se, at siden
          &#xD;
      &lt;/span&gt;&#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
    &lt;a href="http://www.elle.dk" target="_blank"&gt;&#xD;
      
          www.elle.dk
         &#xD;
    &lt;/a&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      &lt;span&gt;&#xD;
        
           har en underside, der linker ind til et produkt på Zalandos hjemmeside.
          &#xD;
      &lt;/span&gt;&#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      
          I kolonnen DR (Domain Rating) kan du se, hvor højt AHREFS vurderer, at kvaliteten af sitet er. Du kan også se, hvor mange websites, der fører ind til den enkelte link side under kolonnen "Referring domains”. 
         &#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      &lt;br/&gt;&#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;strong&gt;&#xD;
      
          Så starter arbejdet
         &#xD;
    &lt;/strong&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      &lt;br/&gt;&#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      
          Klikker du på "Referring domains” i kolonnen til højre, vil du få en samlet liste over de domæner, som linker til den hjemmeside, du søger på. Eksporter din liste med websites ud i et eksternt ark. Her kan du starte med at frasortere infosites og Wikipedia-lignende sider med det samme.
         &#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      &lt;br/&gt;&#xD;
      &lt;br/&gt;&#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      
          Når listen er renset, starter arbejdet for alvor.
         &#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      &lt;br/&gt;&#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      
          Nu undersøger du hver enkelt side, og tjekker om den promoverer affiliate sites, eller om det er en redaktionel artikel, som bl.a. beskriver konkurrenten. Disse kan du vælge at frasortere i arket i anden runde.
         &#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      &lt;br/&gt;&#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;strong&gt;&#xD;
      
          Tag kontakt til relevante sider
         &#xD;
    &lt;/strong&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      &lt;br/&gt;&#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      
          Når du har den rene liste med affiliate-sider, kan du gå i gang med at kontakte dem én for én med din egen affiliate-kampagne.
         &#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      
          At undersøge sine konkurrenter på denne måde kan virke som lidt af et gravearbejde. Det vil dog oftest være indsatsen værd, da du får et dybt indblik i, hvor dine konkurrenter er synlige og hvor de - måske - har prioriteret at lægge en indsats for at blive omtalt. På den måde, kan du bygge videre på deres gode arbejde.
         &#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      &lt;br/&gt;&#xD;
      &lt;br/&gt;&#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      &lt;span&gt;&#xD;
        
           TIP: AHREFS kommer i en betalt version og en gratis version. Vi har anvendt den betalte til eksemplet her, men du kan sagtens anvende den
          &#xD;
      &lt;/span&gt;&#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
    &lt;a href="https://ahrefs.com/backlink-checker" target="_blank"&gt;&#xD;
      
          gratis version
         &#xD;
    &lt;/a&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      &lt;span&gt;&#xD;
        
           til en hurtig søgning.
          &#xD;
      &lt;/span&gt;&#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      &lt;span&gt;&#xD;
        
           ﻿
          &#xD;
      &lt;/span&gt;&#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
&lt;/div&gt;&#xD;
&lt;div data-rss-type="text"&gt;&#xD;
  &lt;h2&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      
          En god google søgning
         &#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/h2&gt;&#xD;
&lt;/div&gt;&#xD;
&lt;div data-rss-type="text"&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      
          Nu skal vi en tur på Google. Her kan du nemlig lave en række søgninger, så du finder frem til niche sider, der taler specifikt til din målgruppe. Der findes forskellige søgemetoder, som kan hjælpe dig med at finde frem til affiliate sites.
         &#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      &lt;br/&gt;&#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;strong&gt;&#xD;
      
          Brug Googles egne søgeoperatorer
         &#xD;
    &lt;/strong&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;br/&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      
          Google indeholder nogle søgeoperatører, som kan hjælpe dig med at få mere præcise resultater på dine søgninger. De fleste kommandoer virker også, hvis du bruger Bing eller Yahoo. Der findes omkring 40 forskellige søgeoperatører og en hurtig google søgning vil hurtigt kunne skaffe dig en komplet liste over de forskellige. 
         &#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      &lt;br/&gt;&#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      
          Vi fremhæver et par stykker her:
         &#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;br/&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;h4&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      
          Allintext:
         &#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/h4&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      
          Du kan fx bruge søgemetoden, hvor du skriver “allintext:” efterfulgt af de søgeord, du er interesseret i. Google vil nu finde resultater, der indeholder alle de specifikke ord et sted på siden. 
         &#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;br/&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      
          En søgning kan fx se sådan ud: Allintext: afbudsrejse+anmeldelse
         &#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;br/&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      
          Et affiliate site vil ofte indeholder ord som: “anmeldelse”, “tilbud”, “bedømmelse” eller “bedste XX”. Du kan derfor med fordel søge på et emne kombineret med disse ord. 
         &#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;br/&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;h4&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      
          Inurl:
         &#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/h4&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      
          Når du anvender søgeoperatøren inurl: får du resultater, hvor URL’en indeholder dit specifikke søgeord. Det kunne fx være inurl:rejser, hvis du gerne vil finde sider, der anbefaler, bedømmer eller sælger rejser. 
         &#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      &lt;br/&gt;&#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      
          Med Googles eget værktøj: “Værktøjer”, kan du desuden filtrere på resultaterne, så du kun ser nyere resultater, fx fra den seneste måned. Dette kan du anvende, hvis du løbende tjekker for nye medier, og derfor kun er interesseret i at se, om der er kommet nye medier til, siden din sidste søgning. 
          &#xD;
      &lt;br/&gt;&#xD;
      &lt;br/&gt;&#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;h4&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      
          Alle websites kan indeholde Affiliate links
         &#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/h4&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      
          I dine søgninger vil du også støde på sites, som ikke er deciderede affiliate sider, men som stadig er relevante. Det kan fx være sider, som nævner din virksomhed, men som ikke linker til et Affiliate link.
          &#xD;
      &lt;br/&gt;&#xD;
      &lt;br/&gt;&#xD;
      
          Når du finder et site, som du synes ser interessant ud, så tjek det evt i AHREFS og se, om det er et aktivt site. Hvis siden er aktiv, kan du henvende dig til dem direkte og tilbyde dem et affiliate-link, som giver dem en kommission, når de genererer et salg. 
         &#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      &lt;br/&gt;&#xD;
      
          Inden du tager kontakt, skal du lige være OBS på, om du allerede har købt et SEO link til den specifikke side.
         &#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      &lt;span&gt;&#xD;
        
           ﻿
          &#xD;
      &lt;/span&gt;&#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
&lt;/div&gt;&#xD;
&lt;div data-rss-type="text"&gt;&#xD;
  &lt;h4&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      
          SEO link kontra Affiliate link
         &#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/h4&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;br/&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      
          Der er forskel på et SEO link og et Affiliate link.
          &#xD;
      &lt;br/&gt;&#xD;
      &lt;br/&gt;&#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
    &lt;strong&gt;&#xD;
      
          SEO link:
         &#xD;
    &lt;/strong&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      
          Du kan betale for rene SEO links for at styrke linkbuildingen på din hjemmeside. Et SEO link vil ikke have tracking kode tilkoblet, og derfor vil det tælle med, når Google laver en kvalitetsscore af din hjemmeside.
         &#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      &lt;br/&gt;&#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;strong&gt;&#xD;
      
          Affiliate link:
         &#xD;
    &lt;/strong&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      &lt;span&gt;&#xD;
        
           vil have en tracking kode i enden, som hjælper dig med at identificere, hvor trafikken er kommet fra. Et affiliate link tæller ikke med i din Google rangering, da Google godt kan genkende et affiliate link som betalt.
          &#xD;
      &lt;/span&gt;&#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      &lt;br/&gt;&#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      
          Når du finder nye medier, som allerede har et link til dit website, så sørg for at tjekke med dit bureau, at det ikke er et link, som du allerede har betalt for som SEO link.
         &#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      &lt;span&gt;&#xD;
        
           ﻿
          &#xD;
      &lt;/span&gt;&#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
&lt;/div&gt;&#xD;
&lt;div data-rss-type="text"&gt;&#xD;
  &lt;h2&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      
          Abonner på tilbudsmails
         &#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/h2&gt;&#xD;
&lt;/div&gt;&#xD;
&lt;div data-rss-type="text"&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      &lt;span&gt;&#xD;
        
           Metode nr. 3 handler også om at holde øje med konkurrenterne. Tilmeld dig forskellige tilbudsmails, som giver dig besked, når der er nye tilbud, som kunne interessere dig. Det kan fx være
          &#xD;
      &lt;/span&gt;&#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
    &lt;a href="https://all2day.dk/" target="_blank"&gt;&#xD;
      
          All2day
         &#xD;
    &lt;/a&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      
          .
         &#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      &lt;br/&gt;&#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      
          Sørg for at tilmelde dig tilbud i de kategorier, som du selv tilbyder. På den måde kan du få et indblik i, hvad dine konkurrenter kører kampagner for, og hvilke affiliates de benytter sig af. 
         &#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      &lt;br/&gt;&#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      &lt;span&gt;&#xD;
        
           Når du modtager tilbudsmails, bliver du (måske) opmærksom på affiliates, som er interesserede i at promovere virksomheder, der forhandler samme typer produkter som dig, leveret direkte i indbakken. 
          &#xD;
      &lt;/span&gt;&#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      &lt;br/&gt;&#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;h4&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      
          Opsøg Facebook grupper inden for Affiliate Marketing
         &#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/h4&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      &lt;br/&gt;&#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      
          Der findes Facebookgrupper for alt - også Affiliate Marketing.
          &#xD;
      &lt;br/&gt;&#xD;
      &lt;br/&gt;&#xD;
      
          Med en hurtig søgning, kan du finde forskellige Facebook grupper, hvor du kan søge inspiration til, hvilke affiliates der kan være interessante for din virksomhed. Det er fx Affiliatemarketing.dk.
         &#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      &lt;br/&gt;&#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;strong&gt;&#xD;
      
          Hold dig til emnet
         &#xD;
    &lt;/strong&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      &lt;br/&gt;&#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      
          Når du beder om råd inde i en Affiliate FB gruppe, så skal du selv kunne bidrage med noget. Det vil oftest være, at du kan bidrage med en måde for gruppemedlemmer, hvorpå de kan tjene flere penge. 
         &#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      &lt;br/&gt;&#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      
          Du kan fx beskrive hvad din virksomhed sælger, hvilke kampagner du er interesseret i at køre, og hvor høj en konverteringsrate jeres landingpage har. På den måde klæder du netværket godt på til at byde ind med forslag til konkrete affiliates, der kan være relevante for dig.   
         &#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      
          Du skal være opmærksom på, at det er dårlig stil at benytte disse FB grupper til at reklamere for din virksomhed eller dine produkter. Hold dig til emnet, så kommer du længst. 
         &#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      &lt;br/&gt;&#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;h4&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      
          Gå på opdagelse i din egen baghave
         &#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/h4&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      
          Og med baghave mener vi selvfølgelig din egen Google Analytics (eller hvilket tracking system du nu anvender). Vores sidste metode er nemlig en lavthængende frugt, som hurtigt kan berige dit affiliate program. 
         &#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      &lt;br/&gt;&#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      
          Du kan bruge din egen Google Analytics til at finde ud af, hvilke sider der historisk har ledt trafik ind på dit website. Dette findes under “henvisningstrafik”, og her kan der gemme sig guld. Måske er din side/dineprodukter blevet omtalt på en blog eller et website et sted og har sendt trafik i din retning. 
         &#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      &lt;br/&gt;&#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      
          Du behøver ikke kun at lede efter medier blandt etablerede affiliate sites. Du kan, som vi nævnte tidligere, lave en affiliateaftale med alle typer websites, der kan have relevans for dig.
          &#xD;
      &lt;br/&gt;&#xD;
      &lt;br/&gt;&#xD;
      
          Sælger du gryder? så kan en madblogger måske være en stor trafikkilde for dig, hvis du kan overbevise vedkommende om, at dit produkt er værd at omtale. 
         &#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      &lt;br/&gt;&#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;strong&gt;&#xD;
      
          Det var vores liste med 5 gode råd.  Vi håber, at du kan bruge den.
         &#xD;
    &lt;/strong&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      &lt;br/&gt;&#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      &lt;span&gt;&#xD;
        
           Hvis du har nogen spørgsmål er du altid velkommen til at
          &#xD;
      &lt;/span&gt;&#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
    &lt;a href="/kontakt"&gt;&#xD;
      
          kontakte os
         &#xD;
    &lt;/a&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      
          .
           &#xD;
      &lt;br/&gt;&#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
&lt;/div&gt;</content:encoded>
      <enclosure url="https://irp.cdn-website.com/7adb7b80/dms3rep/multi/Adlead+web-39.jpg" length="216665" type="image/jpeg" />
      <pubDate>Tue, 17 Jun 2025 06:53:11 GMT</pubDate>
      <guid>https://www.adlead.dk/find-nye-medier-til-dit-affiliate-program</guid>
      <g-custom:tags type="string" />
      <media:content medium="image" url="https://irp.cdn-website.com/7adb7b80/dms3rep/multi/Adlead+web-39.jpg">
        <media:description>thumbnail</media:description>
      </media:content>
      <media:content medium="image" url="https://irp.cdn-website.com/7adb7b80/dms3rep/multi/Adlead+web-39.jpg">
        <media:description>main image</media:description>
      </media:content>
    </item>
    <item>
      <title>Økonomien i Affiliate Marketing</title>
      <link>https://www.adlead.dk/okonomien-i-affiliate-marketing</link>
      <description />
      <content:encoded>&lt;div data-rss-type="text"&gt;&#xD;
  &lt;h2&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      
          En af de helt store fordele ved Affiliate Marketing er, at det er en meget økonomisk måde at annoncere på. Affiliate Marketing er en resultatbaseret gren af online marketing, hvor du som annoncør kun betaler for de salg og/eller leads der leveres.
         &#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/h2&gt;&#xD;
&lt;/div&gt;&#xD;
&lt;div data-rss-type="text"&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      &lt;span&gt;&#xD;
        
           Med andre ord: Din ROAS er altid fast.
          &#xD;
      &lt;/span&gt;&#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      &lt;br/&gt;&#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      
          Men hvordan fungerer økonomien i Affiliate Marketing - og hvad skal du være særligt opmærksom på? Det dykker vi ned i nu.
         &#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      &lt;br/&gt;&#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;h4&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      
          Lave opstartsomkostninger 
         &#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/h4&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      
          En af fordelene ved Affiliate Marketing er, at der er relativt få omkostninger forbundet med at komme i gang. Selvfølgelig, afhængig af om du har ressourcerne til det inhouse i din virksomhed, eller om du skal have hjælp fra et bureau. 
         &#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      &lt;br/&gt;&#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      
          Når du skal opsætte en affiliatekampagne, skal der træffes en række beslutninger, som afgør succesen af din kampagne som f.eks.:
         &#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      &lt;br/&gt;&#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;ul&gt;&#xD;
    &lt;li&gt;&#xD;
      &lt;span&gt;&#xD;
        
           Hvilke Affiliates skal og skal ikke køre min kampagne
          &#xD;
      &lt;/span&gt;&#xD;
    &lt;/li&gt;&#xD;
    &lt;li&gt;&#xD;
      &lt;span&gt;&#xD;
        
           Hvilken kommission skal der betales til Affiliates?
          &#xD;
      &lt;/span&gt;&#xD;
    &lt;/li&gt;&#xD;
    &lt;li&gt;&#xD;
      &lt;span&gt;&#xD;
        
           Hvilken type tracking skal implementeres?
          &#xD;
      &lt;/span&gt;&#xD;
    &lt;/li&gt;&#xD;
    &lt;li&gt;&#xD;
      &lt;span&gt;&#xD;
        
           Af hvem og hvordan lægges trackingen ind på min shop.
          &#xD;
      &lt;/span&gt;&#xD;
    &lt;/li&gt;&#xD;
    &lt;li&gt;&#xD;
      &lt;span&gt;&#xD;
        
           Hvordan tester jeg, om det virker?
          &#xD;
      &lt;/span&gt;&#xD;
    &lt;/li&gt;&#xD;
  &lt;/ul&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      &lt;br/&gt;&#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      
          Hvis du ikke selv kan svare på på spørgsmålene, så tal med de enkelte affiliatenetværk eller en rådgiver.
         &#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      &lt;br/&gt;&#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;h4&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      
          Affiliate netværk står for dit salg
         &#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/h4&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      &lt;span&gt;&#xD;
        
           Det første du skal gøre, når du vil starte en affiliate kampagne op, er at vælge, hvilke affiliatenetværk du vil samarbejde med.
           &#xD;
        &lt;br/&gt;&#xD;
        &lt;br/&gt;&#xD;
        
           Der findes rigtig mange netværk derude, fx
          &#xD;
      &lt;/span&gt;&#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
    &lt;a href="https://www.partner-ads.com/dk/" target="_blank"&gt;&#xD;
      
          Partner-ads
         &#xD;
    &lt;/a&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      &lt;span&gt;&#xD;
        
           og
          &#xD;
      &lt;/span&gt;&#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
    &lt;a href="https://www.tradedoubler.com/" target="_blank"&gt;&#xD;
      
          Tradedoubler
         &#xD;
    &lt;/a&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      &lt;span&gt;&#xD;
        
           , som du kan tilmelde dig på få minutter. Før du gør det, er det dog en god ide at lave noget research. For selvom mange affiliates er tilmeldt de fleste netværk, så har hvert affiliate-netværk sine fordele og fokusområder. Nogle er stærke på webshops, andre på rejser etc.
          &#xD;
      &lt;/span&gt;&#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      &lt;br/&gt;&#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      
          Så kontakt de forskellige netværk, og hør hvordan de kan hjælpe dig med at få skabt salg.
          &#xD;
      &lt;br/&gt;&#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
&lt;/div&gt;&#xD;
&lt;div data-rss-type="text"&gt;&#xD;
  &lt;h2&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      
          Kommision til dine Affiliates
         &#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/h2&gt;&#xD;
&lt;/div&gt;&#xD;
&lt;div data-rss-type="text"&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      
          Når du kører et affiliateprogram, betaler du altid en fast kommission af salget. Disse provisioner er normalt en procentdel af salgsprisen eller et fast beløb. 
         &#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      &lt;br/&gt;&#xD;
      
          Lad os tage et eksempel: Du har et affiliateprogram, hvor du betaler 20% af indkøbskurven. Hvis affiliate-kanalen genererer 10.000 kr. i omsætning, så betaler du 2.000 kr i kommission. Det giver en fast ROAS 5.
         &#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      &lt;br/&gt;&#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;h4&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      
          Fast ROAS
         &#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/h4&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      
          På den måde ved du, at uanset hvor stor omsætning der genereres, vil du altid betale “ROAS 5”.  Det betyder, at du aldrig risikerer perioder med lav ROAS, hvor du kan risikere at køre med underskud. Omvendt får du heller ikke en potentiel gevinst ved en højere ROAS end 5. For de fleste er sikkerheden i en fast ROAS dog guld værd, og gør det langt nemmere at skalere når økonomien er kendt på forhånd.
         &#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      &lt;br/&gt;&#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      
          Begrebet ROAS kender du sikkert fra dine Google Ads, Facebookannoncer eller andre annonceplatforme hvor du betaler pr. klik. ROAS står for Return On Ad Spend, og det bruges til at måle, hvor meget “afkast” du får af dine annoncekroner. Jo højere ROAS, jo bedre afkast. Men da klikpriser og performance svinger fra dag til dag, ændrer ROAS sig hele tiden og er aldrig konstant - det er den i Affiliate. 
         &#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
    &lt;a href="https://www.adlead.dk/okonomien-i-affiliate-marketing-1" target="_blank"&gt;&#xD;
      &lt;br/&gt;&#xD;
      &lt;br/&gt;&#xD;
    &lt;/a&gt;&#xD;
    &lt;a href="/saet-den-rigtige-affiliate-roas"&gt;&#xD;
      
          Dyk dybere ned i Affiliate ROAS her
         &#xD;
    &lt;/a&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
&lt;/div&gt;&#xD;
&lt;div&gt;&#xD;
  &lt;img src="https://irp.cdn-website.com/7adb7b80/dms3rep/multi/ROAS.jpg" alt="Et computertastatur står på et skrivebord ved siden af ​​et skilt, hvor der står roas = omsætning omkostnader"/&gt;&#xD;
&lt;/div&gt;&#xD;
&lt;div data-rss-type="text"&gt;&#xD;
  &lt;h2&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      
          Når man måler i CPA og ikke ROAS
         &#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/h2&gt;&#xD;
&lt;/div&gt;&#xD;
&lt;div data-rss-type="text"&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      
          I affiliate vil du også støde på begrebet “CPA”. Det bruges, når du betaler en fast pris (og ikke procent) for et salg. Det er fx ved en tilmelding eller et lead, hvor der ikke genereres en her-og-nu værdi. CPA står for Cost Per Acquisition. Måler du fx på tilmeldinger til webinarer, download af software eller indhentning af tilbud, vil du skulle sætte en CPA, og ikke en ROAS.
         &#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      &lt;br/&gt;&#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;strong&gt;&#xD;
      
          Et godt eksempel fra virkeligheden
         &#xD;
    &lt;/strong&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      &lt;br/&gt;&#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      &lt;span&gt;&#xD;
        
           Hos Adlead har vi for nylig arbejdet med en kunde indenfor byggebranchen. Da vi startede, leverede deres Affiliate Marketing 0 % af deres lead - i dag leverer den 70-80%. Prisen pr lead via Affiliate Marketing blev 100 kr.
           &#xD;
        &lt;br/&gt;&#xD;
        &lt;br/&gt;&#xD;
        
           Virksomheden havde tidligere benyttet sig af Google Ads, hvor CPA lå mellem 750-1000 kr pr. lead.
          &#xD;
      &lt;/span&gt;&#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      
          Kvaliteten af de indkomne leads er den samme, men prisen blev altså reduceret med op til 90%. 
           &#xD;
      &lt;br/&gt;&#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      
          Sæt en kommission, der gør dig attraktiv.
         &#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      &lt;br/&gt;&#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      
          Det kan være fristende at sætte en meget lav sats, og så læne dig tilbage og se salgene tikke ind på kontoen. Ovenikøbet med en god profit. Det er dog en risikabel strategi, som vi ikke anbefaler, da du simpelthen risikerer at dine Affiliates vælger en konkurrent med bedre betaling.
          &#xD;
      &lt;br/&gt;&#xD;
      &lt;br/&gt;&#xD;
      
          Husk på, at Affiliates løber en risiko, når de tester din nye kampagne af. De tilvælger dén, og fravælger måske en anden kampagne med en kendt performance. Derfor skal du altid sætte din kommission så attraktivt, du kan i forhold til lignende kampagner i markedet, uden at det giver decideret underskud.
         &#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      &lt;br/&gt;&#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      
          Er du i tvivl om prissætning, bør du altid konsultere dig med dit bureau eller det pågældende netværk.
         &#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      &lt;br/&gt;&#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
    &lt;strong&gt;&#xD;
      
          Tip: Jo højere kommission, jo større effekt. Jo større effekt, jo flere affiliates vil over tid vælge din kampagne, og jo større volumen vil opnås på den lange bane.
         &#xD;
    &lt;/strong&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      &lt;br/&gt;&#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      
          Det kan i enkelte tilfælde være tilrådeligt at køre med underskud i perioder. Mere om det en anden gang.
         &#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      &lt;br/&gt;&#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;h4&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      
          Hold styr på trackingen
         &#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/h4&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      &lt;span&gt;&#xD;
        
           Som det er beskrevet, betaler du kun kommission til dine affiliates, når der sker en reel konvertering. Det er altså
          &#xD;
      &lt;/span&gt;&#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
    &lt;strong&gt;&#xD;
      
          no cure - no pay
         &#xD;
    &lt;/strong&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      
          . 
         &#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      &lt;br/&gt;&#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      
          Som i alt andet markedsføring er det dog vigtigt at holde øje med dine initiativer og hele tiden være nysgerrig på resultaterne. I forhold til at måle på dine resultater med Affiliate Marketing, er der særligt 3 ting, du skal være opmærksom på:
         &#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      &lt;br/&gt;&#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;ul&gt;&#xD;
    &lt;li&gt;&#xD;
      &lt;span&gt;&#xD;
        
           Tracking skal være korrekt, ellers vil du betale for salg, der ikke kom fra affiliate kilden. Det kan også ske, at trackingen slet ikke registrerer salg, og så vil Affiliates stoppe med at eksponere din kampagne. 
          &#xD;
      &lt;/span&gt;&#xD;
    &lt;/li&gt;&#xD;
    &lt;li&gt;&#xD;
      &lt;span&gt;&#xD;
        
           Hold øje med dine konverteringer og se om du pludselig får din trafik fra nye medier, og om disse er godkendte og ligger på sider, som du kan stå inde for.
          &#xD;
      &lt;/span&gt;&#xD;
    &lt;/li&gt;&#xD;
    &lt;li&gt;&#xD;
      &lt;span&gt;&#xD;
        &lt;span&gt;&#xD;
          
            Flere netværk kan gøre tracking mere kompliceret. Kører du din kampagne hos flere affiliatenetværk, skal du være opmærksom på at du betaler for
           &#xD;
        &lt;/span&gt;&#xD;
      &lt;/span&gt;&#xD;
      &lt;strong&gt;&#xD;
        
           Last Click
          &#xD;
      &lt;/strong&gt;&#xD;
      &lt;span&gt;&#xD;
        
           . Dvs. det netværk som gav det sidste klik inden salget. Det gør man typisk ved at køre tracking igennem et 3. parts trackingsystem. Er det ikke sat korrekt op, risikerer du at betale flere netværk for samme salg.
          &#xD;
      &lt;/span&gt;&#xD;
    &lt;/li&gt;&#xD;
  &lt;/ul&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      &lt;br/&gt;&#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      &lt;span&gt;&#xD;
        
           Som du kan se, så er trackingen afgørende for, at du får det optimale ud af din Affiliate Marketing indsats.
          &#xD;
      &lt;/span&gt;&#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      &lt;br/&gt;&#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      &lt;span&gt;&#xD;
        
           Hvis du er i tvivl om, hvordan det gøres bedst muligt, så er du altid velkommen til at
          &#xD;
      &lt;/span&gt;&#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
    &lt;a href="mailto:affiliate@adlead.dk?subject=Affiliate"&gt;&#xD;
      
          kontakte os
         &#xD;
    &lt;/a&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      
          .
          &#xD;
      &lt;br/&gt;&#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
&lt;/div&gt;</content:encoded>
      <enclosure url="https://irp.cdn-website.com/7adb7b80/dms3rep/multi/Adlead+web-39.jpg" length="216665" type="image/jpeg" />
      <pubDate>Tue, 17 Jun 2025 06:45:36 GMT</pubDate>
      <guid>https://www.adlead.dk/okonomien-i-affiliate-marketing</guid>
      <g-custom:tags type="string" />
      <media:content medium="image" url="https://irp.cdn-website.com/7adb7b80/dms3rep/multi/Adlead+web-39.jpg">
        <media:description>thumbnail</media:description>
      </media:content>
      <media:content medium="image" url="https://irp.cdn-website.com/7adb7b80/dms3rep/multi/Adlead+web-39.jpg">
        <media:description>main image</media:description>
      </media:content>
    </item>
    <item>
      <title>Lær at sætte den rigtige Affiliate ROAS</title>
      <link>https://www.adlead.dk/saet-den-rigtige-affiliate-roas</link>
      <description />
      <content:encoded>&lt;div data-rss-type="text"&gt;&#xD;
  &lt;h2&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      
          I dette blogindlæg vil vi dykke ned i, hvordan du bedst udregner din ROAS (Return on Advertising Spend) eller CPA (Cost per Action) i forbindelse med Affiliate Marketing. Når man har styr på det, kan man nemlig til fulde beregne udbyttet af sine Affiliate Marketing og sammenholde resultaterne med sine øvrige marketingaktiviteter. 
         &#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/h2&gt;&#xD;
&lt;/div&gt;&#xD;
&lt;div data-rss-type="text"&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      
          Lad os lige starte med at definere, hvornår man anvender de forskellige termer:
         &#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      &lt;br/&gt;&#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;strong&gt;&#xD;
      
          ROAS:
         &#xD;
    &lt;/strong&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      
            Return on advertising spend - eller på dansk, reklamepengeafkast. Din ROAS er forholdet mellem det beløb, du har brugt på annoncering i forhold til de penge du har tjent på at sælge en vare til en given værdi.
         &#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      &lt;br/&gt;&#xD;
      
          ROAS = Omsætning/Omkostning
         &#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      &lt;br/&gt;&#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;strong&gt;&#xD;
      
          CPA:
         &#xD;
    &lt;/strong&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      
            Cost pr Action bruges, når du betaler en fast pris (og ikke procent) for et salg. Det er fx ved en tilmelding eller et lead, hvor der ikke genereres en her-og-nu værdi. Måler du fx på tilmeldinger til webinarer, download af software eller indhentning af tilbud, vil du skulle sætte en CPA, og ikke en ROAS.
         &#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;br/&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      
          I indlægget her vil vi primært tale om udregningen af ROAS, men metoderne kan direkte overføres til CPA
         &#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      &lt;br/&gt;&#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
&lt;/div&gt;&#xD;
&lt;div&gt;&#xD;
  &lt;img src="https://irp.cdn-website.com/7adb7b80/dms3rep/multi/Affilate-partner-%281%29.jpg" alt="En grafik af en hjemmeside med en affiliate-partner."/&gt;&#xD;
&lt;/div&gt;&#xD;
&lt;div data-rss-type="text"&gt;&#xD;
  &lt;h2&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      
          Affiliate ROAS
         &#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      &lt;span&gt;&#xD;
        
           ﻿
          &#xD;
      &lt;/span&gt;&#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/h2&gt;&#xD;
&lt;/div&gt;&#xD;
&lt;div data-rss-type="text"&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      
          Affiliate ROAS er ikke det samme, som den ROAS du kender fra dine andre annoncekanaler som Meta (Facebook og Instagram) eller Google. Derfor er det vigtigt, at du bliver skarp på, hvordan man udregner Affiliate ROAS, så du bedre kan sammenligne dine indsatser.
         &#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;br/&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;h4&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      
          Salgsprovision
         &#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/h4&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      
          Formålet med at anvende Affiliate Marketing er at hæve din omsætning, så du får en bedre bundlinje. Men, som med alle andre kanaler, så koster det penge at tjene penge. Når du annoncerer via Affiliate-netværk, så betaler du en salgsprovision til dine affiliates og til det netværk, de tilhører. Det kan sammenlignes med den klikpris, du eksempelvis betaler for Google annoncering. 
         &#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;br/&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      
          Salgsprovisionen er en procentsats af det salg, som dine affiliates generer. Hvis du fx har en salgsprovision på 25 % og en kunde shopper for 1000 kr, så betaler du 250 kr i provision. Salgsprovisionen fordeles mellem de enkelte affiliates og det affiliatenetværk, de hører til. 
         &#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;br/&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      &lt;span&gt;&#xD;
        
           Det kan være fristende at sammenligne salgsprovision fra Affiliate Marketing med ROAS beregningen fra andre kanaler. Der er dog visse forskelle, der gør
          &#xD;
      &lt;/span&gt;&#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      
          at de ikke er 1:1 sammenlignelige
         &#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      
          . Dem vil vi se nærmere på nu.
         &#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;h4&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      &lt;br/&gt;&#xD;
      
          Traditionel ROAS
         &#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/h4&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      
          Når du kigger på ROAS i forbindelse med Google Ads eller Meta annoncering, kigger du ofte på en ROAS, der er beregnet ud fra en pris med moms - divideret med en pris ex moms. Det kan fx være ud fra køb i en webshop, hvor prisen vises inklusiv moms. Derudover kan et køb i en webshop indeholde fragtudgifter, som også tæller med i købet.
         &#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      &lt;br/&gt;&#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      
          Din udregning vil derfor se således ud:
         &#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;br/&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;strong&gt;&#xD;
      
          ROAS = (Salgsbeløb/ Annonceringsudgifter) x 100
         &#xD;
    &lt;/strong&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      &lt;br/&gt;&#xD;
      
          For eksempel, hvis du brugte 500 kr på annoncering og genererede 1.500 kr i salg, ville din ROAS være: ROAS = (1.500 / 500) x 100 = 300%
         &#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;br/&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      
          Dette betyder, at for hver krone, du brugte på annoncering, fik du tre kroner tilbage i indtægt.
         &#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;br/&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      
          Dette tal er dog ikke helt reelt. Denne beregning tager nemlig ikke højde for de udgifter, som virksomheden også har i forbindelse med salget:
         &#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;br/&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;ul&gt;&#xD;
    &lt;li&gt;&#xD;
      &lt;span&gt;&#xD;
        
           Fragt
          &#xD;
      &lt;/span&gt;&#xD;
    &lt;/li&gt;&#xD;
    &lt;li&gt;&#xD;
      &lt;span&gt;&#xD;
        
           Moms
          &#xD;
      &lt;/span&gt;&#xD;
    &lt;/li&gt;&#xD;
    &lt;li&gt;&#xD;
      &lt;span&gt;&#xD;
        
           Håndtering af google annoncer (ex ved et eksternt bureau)
          &#xD;
      &lt;/span&gt;&#xD;
    &lt;/li&gt;&#xD;
  &lt;/ul&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;br/&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      
          Din reelle ROAS vil derfor være lavere, end det tal, som dine annoncesystemer viser dig.
         &#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      &lt;br/&gt;&#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      
          Når du annoncerer via Google, vil du derudover ofte betale for dine Brandsøgeord (dit butiksnavn). Disse er ikke relevante for Affiliate, og du skal derfor ikke medtage udgifterne til brandsøgeord, når du sammenholder dine udgifter til marketingskanaler.
         &#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
&lt;/div&gt;&#xD;
&lt;div data-rss-type="text"&gt;&#xD;
  &lt;h2&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      
          I Affiliate Marketing tækker vi kun de reelle salg
         &#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      &lt;span&gt;&#xD;
        
           ﻿
          &#xD;
      &lt;/span&gt;&#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/h2&gt;&#xD;
&lt;/div&gt;&#xD;
&lt;div data-rss-type="text"&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      &lt;span&gt;&#xD;
        
           I Affiliate regner vi på en anden
          &#xD;
      &lt;/span&gt;&#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      
          måde. I dit affiliate-program udregnes alt ex moms og uden ekstra udgifter. Det er altså kun varerne i kurven, som tæller. Din omsætning kan derfor virke mindre ved første øjekast, men det er ikke nødvendigvis sandt. 
         &#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      
          I Affiliate marketing betaler du ikke for returvarer. Hvis en kunde returnerer en vare, som er købt via et affiliate program, så slettes provisionen. Du betaler derfor kun for reelle salg. Hvis vi skal sammenligne med Google Ads, så vil det svare til, at du ikke skulle betale for de klik, som endte i en returneret vare. 
         &#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      &lt;br/&gt;&#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;h4&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      
          Du bestemmer selv din ROAS
         &#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/h4&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      
          Din udgift til annoncering i Affiliate Marketing er altså salgsprovision - af de reelle salg - til dine affiliates og netværk. Dette er en fast procentsats, som udregnes på baggrund af din ROAS.
          &#xD;
      &lt;br/&gt;&#xD;
      &lt;br/&gt;&#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
    &lt;strong&gt;&#xD;
      
          Din ROAS fastsættes af dig, og det er derfor dig, der bestemmer, hvor stor en salgsprovision, du vil betale til dine affiliates. 
         &#xD;
    &lt;/strong&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;br/&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      
          Salgsprovision: 100 delt med ROAS, dvs. hvis man har en ROAS 10, så er salgsprovisionen 100/10 = 10 %. De 10 % fordeles mellem den enkelte affiliate og affiliatenetværkets fee. 
         &#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      &lt;br/&gt;&#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;h4&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      
          Gør dig attraktiv for Affiliate netværkene
         &#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/h4&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      
          Som du nok kan udlede af vores gennemgang, så vil du ofte kunne sætte en lavere ROAS på dit affiliate program, og betale en højere salgsprovision, og stadig nå frem til en højere omsætning end ved traditionel annoncering.  Og det er her, det bliver rigtig interessant. 
         &#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      
          Jo mere du har mulighed for at øge din salgsprovision, desto mere interessant bliver du for netværkene. På den måde kan du komme foran dine konkurrenter, fordi du er villig til at betale mere - for at tjene mere. Husk på, at Affiliate netværkene selv vælger, hvem de vil annoncere for. En højere salgsprovision er derfor et glimrende argument for at blive valgt frem for dine konkurrenter. 
         &#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      &lt;br/&gt;&#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;h4&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      
          Hvad er den rigtige pris?
         &#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/h4&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      
          Hos Adlead har vi erfaret, at kunder generelt sætter deres kommission for lav. Men hvad er så det rigtige ROAS/CPA niveau? 
         &#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      
          Det er faktisk ikke lige til at sige og ofte ser vi en udfordring her. I mange situationer ser vi, at ROAS/CPA niveauet sættes strengere end andre trafikkanaler. Det kan være at Google Ads/Facebook sættes til ROAS 5, mens Affiliate har en ROAS på 10-15%. 
         &#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      &lt;br/&gt;&#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      
          Vi vil oftest anbefale, at ROAS/CPA sættes til mindst samme niveau som Google Ads/Facebook. Affiliate har den fordel, at performance er fast, det er medierne der tager risikoen. Denne garanti giver Google Ads / Facebook ikke. Selv når du kører Performance Max kampagner i Google Shopping med ROAS på 5, så er der ikke en garanti for at Google når dette niveau. 
         &#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      &lt;br/&gt;&#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;strong&gt;&#xD;
      
          Der er en række fordele ved at sætte en høj kommission i affiliate:
         &#xD;
    &lt;/strong&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      &lt;br/&gt;&#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;ul&gt;&#xD;
    &lt;li&gt;&#xD;
      &lt;span&gt;&#xD;
        
           For nogle medier er der kun plads til en enkelt affiliate. Med en høj kommission har du en bedre situation til at få denne placering
          &#xD;
      &lt;/span&gt;&#xD;
    &lt;/li&gt;&#xD;
    &lt;li&gt;&#xD;
      &lt;span&gt;&#xD;
        
           Øverste placering hvis der er flere affiliate på samme side
          &#xD;
      &lt;/span&gt;&#xD;
    &lt;/li&gt;&#xD;
    &lt;li&gt;&#xD;
      &lt;span&gt;&#xD;
        
           Mulighed for tættere samarbejde med mediet. Mediet kan være med på at inkorporere din brand på deres site, således at performance bliver endnu bedre. 
          &#xD;
      &lt;/span&gt;&#xD;
    &lt;/li&gt;&#xD;
    &lt;li&gt;&#xD;
      &lt;span&gt;&#xD;
        
           Højere commitment - når vi giver medier højere kommission, forventer vi mere performance. 
          &#xD;
      &lt;/span&gt;&#xD;
    &lt;/li&gt;&#xD;
  &lt;/ul&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      &lt;br/&gt;&#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      
          For at kende den rigtige pris, skal du altid se på din egen butik. Betaler du den højeste kommission, du kan? Hvis svaret er JA, så har du lagt niveauet rigtigt. 
         &#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      &lt;span&gt;&#xD;
        
           Betaler du en så høj kommission, fordi markedet kræver det, at det giver underskud for dig, så bør du overveje om Affiliate Marketing er rigtigt for dig.
          &#xD;
      &lt;/span&gt;&#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      &lt;br/&gt;&#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
    &lt;strong&gt;&#xD;
      
          TIP:
         &#xD;
    &lt;/strong&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      &lt;span&gt;&#xD;
        
           Er du i tvivl om du har prissat din kampagne rigtigt, så spørg din kontakt hos det enkelte affiliate netværk, da de oftest har markedsoverblikket. Det kan være guld værd ift. at prissætte dit program korrekt. 
          &#xD;
      &lt;/span&gt;&#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
  &lt;p&gt;&#xD;
    &lt;span&gt;&#xD;
      &lt;br/&gt;&#xD;
    &lt;/span&gt;&#xD;
  &lt;/p&gt;&#xD;
&lt;/div&gt;</content:encoded>
      <enclosure url="https://irp.cdn-website.com/7adb7b80/dms3rep/multi/Adlead+web-39.jpg" length="216665" type="image/jpeg" />
      <pubDate>Tue, 17 Jun 2025 06:31:57 GMT</pubDate>
      <guid>https://www.adlead.dk/saet-den-rigtige-affiliate-roas</guid>
      <g-custom:tags type="string" />
      <media:content medium="image" url="https://irp.cdn-website.com/7adb7b80/dms3rep/multi/Adlead+web-39.jpg">
        <media:description>thumbnail</media:description>
      </media:content>
      <media:content medium="image" url="https://irp.cdn-website.com/7adb7b80/dms3rep/multi/Adlead+web-39.jpg">
        <media:description>main image</media:description>
      </media:content>
    </item>
  </channel>
</rss>
